Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Från Guitar Hero till webbmöten

Publicerad: 5 Augusti 2008, 04:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Activisions marknadschef Anders Rinaldo, som bland annat ligger bakom lanseringen av spelet Guitar Hero i Norden, lämnar företaget. Nu ska han istället sälja tjänster för webb- och telefonmöten. "Jag hoppas att min nya bransch är lika kul", säger han.


I oktober förra året stod han på scenen tillsammans med Nässjö-rockarna Backyard Babies under lanseringsfesten för Guitar Hero 3. I går, måndag, gjorde Anders Rinaldo sin första dag på nystartade Unified Communication.

Varför lämnade du Activision?

- Jag har pendlat till London tidigare men nu har jag precis fått ett barn. Jag ville stanna mer på hemmaplan, säger Anders Rinaldo.

Unified har, enligt Anders Rinaldo, plockat in kunder som Kappahl, ATG, Ticket och Forsman & Bodenfors.

- Detta i kombination med den prognostiserande tillväxten för tjänsterna gjorde att jag inte kunde tacka nej till denna möjlighet. Och jag kommer inte sakna morgon-flighterna till London, säger Anders Rinaldo.

Hur känns det att byta från datorspelsbranschen till att sälja webb- och telefonmöten?

- Det är lite annorlunda helt klart. Jag har jobbat med spel i åtta-nio år och den är en otroligt kul bransch. Jag hoppas hoppas att min nya bransch är lika kul.

Hur ska du marknadsföra Unified Communication?

- Till en början blir det mycket traditionella kundmöten och arbete med att etablera nya kundkontakter. Sedan ska vi jobba med sökordsoptimering. Vår målgrupp är inköpschefer på it-företag så det blir också en del riktad reklam i nischad press och på olika sajter.

Activision har nu dragit igång arbetet för att hitta en ersättare till Anders Rinaldo.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.