Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Nyheter

Från Candyking till PHD

Candyking tappar marknadschefen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Juni 2015, 11:32
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:56

Ämnen i artikeln:

PHD

Björn Lindgren började på Candyking våren 2014. Dessförinnan var han på OMD i nästan åtta år.

Nu går han till mediebyrån PHD.

– Jag har saknat pulsen från mediebyråbranschen. Candyking var inne i en intensiv fas när jag började och vi startade och genomförde en del större projekt som nu är avslutade och arbetet har gått in i en annan fas. Det var en rolig och lärorik tid, säger Björn Lindgren till Dagens Media.

Varför blev det PHD?

– Jag har haft diskussioner med Fredrik Eriksson [vd, red.anm] under en tid. PHD och hela medielandskapet befinner sig i en intressant fas med den utveckling som sker nu. Så det känns väldigt kul att vara tillbaka och vara en del av det.

Björn Lindgren får på PHD rollen som New Business Director.

– Det här är en ganska bred roll, men i grunden handlar det om att få ut PHD:s erbjudande till potentiella kunder och även se till hur de samarbeten vi redan har kan utvecklas. Dessutom ingår det traditionellt kundansvar också.

Ämnen i artikeln:

PHD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.