Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Framåt för Green Media

Publicerad: 13 oktober 1998, 07:40
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

I skuggan av de stora utomhusaktörerna JC Deaux och More Group expanderar norska Green Media i Sverige. I år omsätter företaget 22 - 23 miljoner kronor.


Runt 75 procent av intäkterna kommer från kundvagnsreklam. Resten kommer från

Green Medias minipelare som finns uppsatta vid större köpcentra i Sverige.

- Det är slutsålt för resten av 1998, säger Fredrik Boström, VD för Green Media

i Sverige.

Han tror inte någon konkurrent har blivit drabbad av Green Medias expansion:

- Hela mediekakan har ökat.

Norska Green Media etablerade sitt svenska dotterbolag 1996 och är ju

fortfarande en liten spelare jämfört med exempelvis More Group som omsätter 380

miljoner kronor i Sverige i år. Men liten vill ha större. Fredrik Boström säger

sig arbeta med flera ännu så länge hemliga projekt. I Norge är Green Media

stora på flygplatser och det vore inte öväntat om Boström vill ta marknad på

terminalerna i Sverige också.

- Vi har ju kompetensen, säger han.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.