Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Försvarsupphandling, rekordtillväxt och "chockstopp"

Publicerad: 5 Mars 2011, 06:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Har du inte hängt med i nyhetsflödet? Dagensmedia.se listar de viktigaste medie- och reklamnyheterna från veckan som gått.


Ämnen i artikeln:

IRMExpressenTV11Big BrotherCarat

PRESTIGEKUND TILL CARAT

Carat gick vinnande ur Försvarsmaktens mediebyråupphandling, enligt uppgifter till dagensmedia.se. Varken Carat eller Försvaret vill dock bekräfta avtalet förrän det är påskrivet och klart.

Fem byråer lämnade in anbud, men valet stod mellan Carat och Omnicom, som var de enda som levde upp till Försvarets krav.

REKORDÅR FÖR REKLAMBRANSCHEN

IRM förutspår all time high för reklammarknaden i år. Tillväxten beräknas bli nära 6 procent. Totalt väntas annonsörerna köpa reklam för 33 miljarder kronor.

CHOCKSTOPP PÅ EXPRESSEN

Chefredaktören Thomas Mattsson chockar branschen genom att i det närmaste bannlysa typiska kvällstidningsord som "chock" och "galet" i Expressens rubriker.

– Orden är förvisso är bra, och med "bra" menar jag "effektiva", men samtidigt slitna, säger han till dagensmedia.se

TITTARNA ÅTERVÄNDE TILL BIG BROTHER

Efter en svag första vecka, fick sexscener och deltagaravhopp tittarna att återigen intressera sig för dokusåpan i TV11.

Veckans mest lästa artiklar:

Förlåt-annons utreds av åklagare

Byggbolagets motattack – lägger ut allt på nätet

Expressen bannlyser naken-chocken

Veckans mest kommenterade artiklar:

Reklambloggare bannad av Google – beskylls för att sprida porr

Spyattack i Flygresor.ses nya reklamfilm

"Låt oss gräva ner Kissie-ekonomin"

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev