Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Försvaret rekryterar i magasin

Publicerad: 5 April 2007, 13:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Försvaret går ut med en rekryteringskampanj i populärpress och på webben. Syftet med kampanjen, som är framtagen av DDB Stockholm, är att öka intresset för Försvarsmakten som arbetsplats.


Tanken med annonserna är att det ska vara lite klurigare lösningar. Enheterna utgör en fortsättning på den kampanj som drog igång innan jul.

- Annonserna ska appellera till hjärna och intellekt. Profilen på de som Försvaret rekryterar ser annorlunda ut idag än för tjugo år sedan. Kampanjen ska locka intresse från målgrupper som kan stå i valet mellan högskola, kvalificerade civila utbildningar eller kanske jobba utomlands, säger Andreas Dahlqvist, cd på DDB Stockholm.

Kampanjen går upp i nästa vecka och ska pågå en bit in på hösten. Nu går två enheter upp som senare följs av andra lösningar.

- Försvaret som arbetsplats ser annorlunda ut, vi vill också få med det i dramatiseringen.

Försvarsmaktens mediebyrå är Carat. Arbetsgrupp på DDB: Andreas Dahlqvist, cd; Thomas Brenemark, projektledare; Gisela Bovin, produktionsledare; Stefan Gustafsson, copy; Patrick Emt, ad.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.