Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Första reklamfilmen för Gammaldags Gräddglass

Publicerad: 20 februari 2007, 04:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:11

Diplom-Is rullar för första gången ut en reklamfilm för varumärket Triumf Gammaldags Gräddglass. Bakom kampanjen står reklambyrån Valentin & Byhr.


Filmen ska rulla på bio under hela året. Trots att Gammaldags Gräddglass är en av företagets största produkter så har man tidigare inte gjort någon reklamfilm.

- Vi vill höja kännedomen om varumärket. På bio når vi så många som möjligt till en låg kontaktkostnad, säger Märta von Mentzer, produktchef för Skandinavien på Diplom-Is.

Målgrupp är barnfamiljer och i reklamfilmen uppför sig barn konstigt. Det vill säga de uppför sig som vuxna vill att de ska göra: läser sina läxor, äter grönsaker och går och lägger sig i tid. Filmen bygger på Gammaldags Gräddglass slogan, Gräddglass gör underverk.

- Det här är en stor grej för varumärket, men jag vill inte säga vad kampanjen kostar. Det är inte relevant.

Diplom-Is mediebyrå är Carat.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.