Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Första numret av Sthlm Life försenas ytterligare

Publicerad: 31 Juli 2002, 10:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Det tilltänkta första numret av livsstilsmagasinet Sthlm Life blev i stället ett så kallat nollnummer på grund av för litet antal sålda annonser. Först i höst beräknas det riktiga numret nå mottagarna.


- Universum var missnöjda med annonsförsäljningen till det första numret och beslutade då i stället att göra ett nollnummer. Det trycktes i 4.000 exemplar och gick ut till marknadschefer, medieförmedlare och beslutsfattare av olika slag, säger Filip Scheja på Tiger Media som sköter annonsförsäljning till Sthlm Life.

I stället säljer nu Tiger Media annonser till det som kommer att bli Sthlm Life nummer ett och beräknas anlända i mitten av oktober.

- Vi har en del som redan är klara och många som är positiva. Vi har en längre införsäljningsperiod nu och hösten brukar generellt sett vara bättre, säger Filip Scheja.

De annonsörer som gick i nollnumret betalade inget för sina annonser.

Vilka annonsörer som är klara till första numret vill Filip Scheja inte uttala sig om. Han vill heller inte kommentera några försäljningssiffror.

En helsida i Sthlm Life kostar 33.000 kronor. Sthlm Life ägs av Universum Framtidskommunikation som sedan tidigare ger ut publikationerna Shortcut och Chili.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.