Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Första numret av Digital Living ute

Publicerad: 4 April 2007, 06:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Digital Living är ett samarbete mellan Computer Sweden och Hus & Hems redaktioner. I första numret som kom i dag är 17 av tidningens 40 sidor helsidesannonser.


Digital Living följer med som bilaga i dagens utgåva av Computer Sweden. Samma bilaga följer även med nummer fem av Hus & Hem som igår landade hos prenumeranter och som i dag finns i butik. Den totala tryckta upplagan ligger på 225.000 exemplar. Bilagan är en one shot.

- Det här numret är för att sondera marknaden. Vi får se hur det tas emot men vi hoppas givetvis på fler nummer, säger Johan Hallsenius, chefredaktör på Computer Sweden.

Tidningens format är beskuren tabloid. Packningsgraden är 42,5 procent. Bland annonsörerna syns bland annat Telia, Svenssons i Lammhult, Dustin och Poolia. Priset för en helsida ligger på 87.500 kronor.

- Tidningen är helt annonsfinansierad så det krävs en hög packningsgrad. Och tidningen har tagits emot väl av annonsörerna, säger Thomas Karlsson, annonschef på Hus & Hem.

Tidningen innehåller mycket bildmaterial. I texterna möts de två modertidningarnas huvudområden, inredning och teknik. En genomgång av bredbandstelefoni, ett reportage om Ola Lauritzon som driver sajten Gi Viktkoll är exempel på innehåll, och hur man möblerar vardagsrummet med platt-tv och hemmabiosystem.

- Trenden med teknik och inredning är tydlig. Möbeltillverkarna gör ju möbler som är anpassade för tekniken numera, så det här samarbetet täcker in en lucka anser vi, säger Tomas Karlsson.

Redaktionen består av redaktörerna Susanne Hovenäs, från Forma Publishing och Hus & Hem, och Petter Ahrnstedt från IDG och Computer Sweden. För den grafiska formen står Ann Djerv på Forma.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.