Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 21 Februari 2001, 15:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25
Story blir namnet på Forsman & Bodefors nya byrå som ska fungera som kommunikationskoordinator för Göteborgsbyråns kunder. Vd är Mediekompetens grundare AnnKi Bryhn Jansson. (Uppdaterad.)
Story ska hålla ihop kommunikationen i alla kanaler för Forsman & Bodenfors
kunder. Men byrån kommer inte göra några medieköp.
- Vi är ingen mediebyrå utan en support och ett komplement till arbetsgruppen
på Forsman & Bodenfors, säger AnnKi Bryhn Jansson och fortsätter:
- Det är en ny idé för att vi ska kunna leva upp till 360 gradersperspektivet
som alla pratar om.
Förutom totalkommunikationen ska Story också arbeta med pr. Byrån har initialt
tio medarbetare varav de flesta kommer från Forsman & Bodenfors pr-byrå Forsman
& Bodenfors Westgård AB som nu går upp i Story. Kreativ chef blir Anders
Westgård.
Den nya byrån är först och främst till för att kvalitetssäkra för Forsman &
Bodenfors kunder, att det skulle vara någon konkurrensåtgärd mot de stora
nätverken som vill jobba med totalkommunikationen håller inte Sven- Olof
Bodenfors, vd på Forsman & Bodenfors med om.
- Nej, det är bara behoven hos våra kunder som breddas och då försöker vi leva
upp till det. Story handlar om att kvalitetssäkra och skapa överblick.
Varför har ni valt att kombinera pr med medierådgivning?
- Vi tror att pr i viss mån lever sitt eget liv idag istället för att vara en
del av totalkommunikationen. Medierådgivning och pr har hittills varit skilt
åt, mycket mer än vad reklam och pr har varit, men i själva verket finns det
mycket att vinna genom att kombinera de två.
Story kommer även att ta sig an externa kunder.
- Men först och främst finns vi till för Forsman & Bodenfors kunder, säger
AnnKi Bryhn.
Story ägs till 70 procent av Forsman & Bodenfors. Övriga ägare är Anders
Westgård och AnnKi Bryhn Jansson.
Eva Wisten