Gå direkt till textinnehållet

Försäkringsvärlden får nytt namn och ny form

I och med att Försäkringstjänstemannaförbundet byter namn till FTF - Försäkring och finans får även medlemstidningen nytt namn och ny form. Tidningens nya namn blir Försäkring och finans.

Sedan allt fler försäkringsbolag börjat utföra finansiella tjänster har dess fackförbund tvingats ändra sitt namn för att överensstämma med verkligheten. Bland annat har Länsförsäkringar och Skandia startat banker vilket fått förbundet tänka om vad gäller namnet.

- Det var även dags att göra en kraftig omgörning av tidningen. Den har haft sin ursprungliga form i ungefär tio år, säger Carl-Magnus Grenninger, chefredaktör och ansvarig utgivare.

Försäkring och finans har en upplaga på 15.500 exemplar och enligt en undersökning gjord av tidningen själv läser 75 procent av mottagarna tidningen, i genomsnitt i 25 minuter var. Främst platsannonser har getts utrymme i tidningens föregångare, men strategin blir nu en annan.

- Jag ska bli mer aggressiv vad gäller marknadsföring och annonsering och jag hoppas att annonsintäkterna ska öka kraftigt, säger Carl-Magnus Grenninger.

En helsidesannons i Försäkring och finans kostar 20.300 kronor, baksidan är något dyrare och kostar 22.600 kronor.

Första numret efter omgörningen kommer den 15 mars.

Publicerad 2002-02-07 05.47Uppdaterad 2015-12-06 17.18

Dela artikeln: