Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Förmedlade medier upp 21 procent i januari

Publicerad: 21 Februari 2000, 09:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Det nya medie-millenniet börjar bra. Åtminstone för Internet, TV och bio som tog nya marknadsandelar av mediekakan under januari. Totalt ökade de förmedlade medieinvesteringarna med 21 procent jämfört med 1999.


Starkast var utvecklingen för Internet som ökade med 118 procent jämfört med

januari 2000. Dock har inte Internet mer än 1 procent av den förmedlade

marknaden. Sämst gick det för lokalpressen som tappade 3,6 procent. Siffrorna

kommer från Mediebarometern, som bygger på en sammansställning av

nettoförsäljningen hos landets största mediebyråer. Totalt förmedlade byråerna

utrymme för 601 miljoner kronor under januari.

Här är alla siffror över hur mycket mediebyråerna förmedlade under januari i

miljoner kronor (förändring i procent inom parentes):

Storstadspress: 112 (+6,5)

Kvällspress: 22,1 (+4,5)

Lokalpress: 67,9 (?3,6)

Populärpress: 12,1 (+7,4)

Fackpress: 27,6 (+20)

TV: 232 (+33)

Radio: 16,0 (+2,1)

Bio: 12,2 (+29)

Utomhus: 40,2 (+12)

Internet: 6,01 (+118)

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.