Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Forex sätter bank i tv

Publicerad: 7 April 2008, 06:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

Forex blev formellt bank redan sommaren 2003, men det är först nu bankverksamheten ska kommuniceras brett. Huvudmediet är tv. <b>Se filmerna på Dagensmedia.se. </b>


-Nu fungerar våra system som de ska, vi har växt till oss organiskt och är redo för att på riktigt tala om att vi finns, säger Forex kommunikationschef Tom Friberg.

Kampanjen, som huvudsakligen går i tv med visst stöd från webb och print, gick upp i fredags. De tre filmerna är gjorda av Stenström Red Cell.

-Vi har vanligen ganska ytliga byråsamarbeten utan sköter det mesta inhouse. Men när vi nu gör vår största tv-kampanj hittills så var det både en idéfråga och en resurs- och produktionsfråga. Då kändes det bra med en byrå.

Filmerna ska gå i TV3, TV4 Plus, Kanal5, TV6, TV8, Kanal 9 och Discovery. Medieköpen står Maxus för.

Enligt Tom Friberg, som varit inblandad i kampanjen som marknadschef, men som nyligen blev kommunikationschef istället, är steget till bank mindre än vad man kan tro för Forex.

-Vi har ett mycket stort förtroende i varumärket och har under lång tid visat att vi håller god ordning på pengar. Bara små marknadsföringsinsatser har hittills visat att kunderna hittar till oss.

Kampanjen ska plockas upp igen under sensommaren och hösten för att köras en andra vända.

Ny marknadschef efter Tom Friberg är Johan Ehrén, som efter tre år inom andra bolag nyligen kommit tillbaka till Forex.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.