Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Föreningssparbanken går från Message Plus till CIA

Publicerad: 31 Januari 2002, 15:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Föreningssparbanken väljer Media Edge:CIA till ny mediebyrå. Hårt prövade Message Plus förlorar därmed ett mycket tungt konto.


- Vi har landat hos CIA efter en tuff kamp bland de inblandade byråerna. Men av hänsyn till byråerna har vi valt att inte berätta vilka de andra i pitchen var, säger Anders Ragvald, varumärkseansvarig på Föreningssparbanken.

Enligt Anders Ragvald var kreativiteten en av de egenskaper som avgjorde till Media Edge:CIAs fördel.

- Det känns som att vi ska kunna få ett väldigt bra och fruktbart samarbete framöver, av ett antal skäl. Framförallt har de en kreativ höjd som vi kände att de andra saknade, säger han.

Dessutom visade sig personliga kontakter ha stor betydelse i mediebyråvalet.

- Det finns två personer som kommer från Media Edge-sidan som jobbat med banken förut som vi gärna ville jobba med igen. Så fusionen mellan CIA och Media Edge var väldigt bra både för oss och CIA i det avseendet.

Föreningssparbanken har länge planerat en byråöversyn, men processen har bromsats på grund av den havererade fusionen med SEB.

Message Plus förlust av FSB-kontot är den hittills tyngsta av en rad kontoförluster det senaste året. Förra året förlorade Message Plus konton som Åhléns, Europolitan och Axfood, och byrån tvingades i höstas säga upp personal.

Enligt Research International köpte Föreningssparbanken medier för 168 miljoner kronor brutto 2001.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.