Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Foreign gör Ogilvy sällskap hos Amex

Publicerad: 11 Februari 2008, 07:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Kreditkortsjätten Amex väljer för första gången att i Sverige inleda ett samarbete med en interaktiv byrå och väljer Foreign. "De var mest professionella", säger Linda Windahl, ansvarig för online-kampanjer på Amex.


Amex har Ogilvy som huvudbyrå och det är inget som förändras när företaget nu kompletterar med Foreign.

- De kommer inte att behöva slåss om uppdragen. Ogilvy är uttalad huvudbyrå men eftersom vi gör många online-kampanjer vill vi se hur det fungerar med en interaktiv byrå, säger Linda Windahl.

Foreign ska göra tre kampanjer för Amex, en vardera för korten Blue, Green Card och Gold Card. Kampanjerna har premiär 4 mars.

- Kampanjerna består av banners som är unika för de olika korttyperna och leder till separata landningssidor. Eftersom kortens målgrupperna skiljer sig måste kommunikationen också göra det, säger Peder Mårtensson, vd för Foreign.

Vad innebär det här uppdraget för Foreigns del?

- Vi hoppas förstås att vi får göra fler kampanjer för Amex och kanske också att vi får presentera våra kampanjer utomlands.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.