Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ford kör ut nytt manér i print

Publicerad: 18 April 2008, 06:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Med en annons inte helt olik Kings vinnande annons för SJ rullar Ford ut ett helt nytt kommunikationsmanér.


- Det är säkert inte bara SJ som använt samma typ av bild, men annonsen i sig tycker vi är nyskapande, säger Mikael Antonsson, chef för marknadskommunikation på Ford.

Kampanjen drog igång i går och är gjord av Ogilvy. De första annonserna visar en landsväg som över hela uppslaget sträcker sig igenom en skog. Syftet är att kommunicera Fordbilarnas körglädje tillsammans med ett miljöfokus.

- Det är inte alltid man använder bilen för roliga saker, men vi vill visa att man kan få vardagsbehoven att bli lite roligare.

I nästa vecka kommer annonser för enskilda modeller. Kampanjen går också på nätet. Målgruppen är alla bilförare. Fords mediebyrå är Mindshare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.