Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Foppatofflan i reklamoffensiv

Publicerad: 2 Maj 2008, 07:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Pforce, som säljer Foppa-tofflan i Norden, går på reklamoffensiv tillsammans med mediebyrån Carat.


Pforce inledde nyligen samarbetet med Aegis-byrån Carat. Tidigare har skoimportören inte använt någon mediebyrå.

- Vi har mest arbetat med pr men nu vill vi jobba mer offensivt med kampanjer, säger Pforces marknadschef Peter Nordenqvist.

Den första Carat-signerade kampanjen har nyss avslutats. Den gick i print och på nätet.

- Vi har också börjat jobba mer offensivt med sponsring och är i år huvudsponsorer för Swedish Beach Tour, säger Peter Nordenqvist.

Swedish Beach Tour är en beach volleyboll-turnering som besöker nio städer i sommar. TV4 Sport sänder en del av matcherna.

Foppa-tofflans varumräke heter Crocs. Pfoce är säljagent i Norden.

Hur stor är din mediebudget?

- Det vill jag inte kommentera, säger Peter Nordenqvist.

Pforces pr-byrå är Diplomat pr.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.