Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Foodmark vill inspirera via fackpress

Publicerad: 7 Juni 2002, 05:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Livsmedelsföretaget Foodmark följer upp sin konsumentkampanj för Rydbergs sallader med en kampanj som riktar sig till storkök, catering och gatukök i höst.


Foodmark, som moderniserat sitt varumärke Rydbergs med nya förpackningar och ny grafisk profil det senaste året, gör en branschinriktad kampanj i höst för att driva försäljningen. Tidigare i år har Foodmark genomfört en informationskampanj om Rydbergs i fackpress som Ica Nyheter, Praktiskt Butiksarbete och Fastfood och man väljer samma kanaler i höst.

-Kampanjen kommer att gå i branschpress och ska visa hur lätt det är att göra en maträtt med Rydbergs produkter och samtidigt tjäna pengar. Syftet är att inspirera, säger Foodmarks marknadschef, Sara Holmgren.

Foodmark omsätter cirka 400 miljoner kronor, har 150 anställda och ingår i norska Agra-koncernen.

Foodmark har precis avslutat en halvårskampanj riktad till konsumenter, under temat "befriande enkelt". Kanalen har varit annonser i magasin som Damernas Värld, Amelia, Femina och Allt om Mat, plus Aftonbladet och Expressens söndagsbilagor. Enligt Sara Holmgren var medievalet enkelt.

-Vår primära målgrupp är kvinnor mellan 20 och 35 år, vi fick mest för pengarna på det här sättet, säger Sara Holmgren.

Reklambyrån Mc Bride arbetar med utformningen av kampanjen.

Henrik Kindwall

henrikk@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.