Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Folktandvården minglar i tunnelbanan

Publicerad: 10 November 2008, 04:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

I dag, måndag, drar folktandvårdens nya kampanj igång. Med hjälp av minglande tandläkarklädda budbärare, ska attityden till Folktandvården ändras.


I två veckor kommer kampanjen att synas i Stockholm, bland annat i tunnelbanan, i tidningen Metro och på innerstadstavlor. Annonserna visar en som arbetar på Folktandvården, hållandes en skylt med olika budskap.

Kommunikationsbyrån Trackster ligger bakom kampanjen, som är den första i Folktandvårdens nya visuella uttryck.

- Det finns en hel del fördomar mot Folktandvården, och dessa vill vi få bort. Bland annat vet inte alla om att man kan välja fritt mellan länets alla mottagningar och att Folktandvården även är till för vuxna. Detta har vi valt att lyfta fram i annonserna, säger Susanne Preber Alm, Trackster.

Centralt i det nya visuella uttrycket är budbäraren, alltså personen som syns i annonsen. De första två dagarna av kampanjen kommer tolv sådana budbärare att mingla runt i Stockholms kollektivtrafik, för att föra ut budskapen.

Syftet är i första han att stärka varumärket.

- Vi vill bearbeta de negativa myterna om Folktandvården. Vi håller på med ett långsiktigt varumärkesarbete som konkretiseras i och med den här kampanjen, säger Magnus Boström, marknadschef, Folktandvården, Stockholms län.

Arbetsgrupp på Trackster: Susanne Preber Alm, projektledare, Björn Colliander, copywriter, Karolina Furtenbach, ad, Anders Lidell, ad, Jenny Lööf, produktionsledare, Jens Carlander, original, Lotta Karis, original.

PR-byrå: WestanderMediebyrå: Bizkit

Helena Engelbrecht

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.