Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

FN-förbundet väljer Mahir

Publicerad: 24 Februari 2009, 13:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Svenska FN-förbundet lanserar tillsammans med pr-byrån Mahir en kampanj för att engagera ungdomar i millenniemålen.


Världens länder enades år 2000 om åtta millenniemål för att halvera fattigdomen till år 2015. Efter en byråupphandling har Svenska FN-förbundet nu valt Mahir PR som partner.

Mahir ska leda arbetet med vårens kampanj som syftar till att öka kunskapen om FN:s millenniemål bland ungdomar.

- Det är naturligtvis ett jätteroligt uppdrag. Millenniemålen kan vara lätt att glömma bort nu när debatten domineras av finanskrisen. Men de stödprojekt som pågår runt om i världen behövs likaväl även nu, säger Eva Voors, kundansvarig på Mahir. Exakt hur kampanjen ska gå till vill Eva Voors inte avslöja. Klart är dock att det blir en kampanj som till stora delar är digital.

- Vi ska försöka engagera ungdomar i olika digitala forum att aktivt delta i millenniemålen bland annat genom att rösta på olika sätt.

Uppdraget är både att skapa opinion bland och informera ungdomar.

- Det är många ungdomar som inte vet om vad millenniemålen är för något. Vårt uppdrag är att visa att man själv kan vara med och påverka samt att det går i rätt riktning, säger Eva Voors.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.