Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Flytta fokus från cv:et till ditt varumärke"

Publicerad: 21 Augusti 2008, 12:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Rekryteringsexperten Per Frykman som driver Cfpu AB är aktuell med e-boken Du - ett varumärke. "Gör det du älskar och få kunderna att älska det du gör" skriver han.


I boken frågar han sig om inte vårt cv håller på att bli vår största begränsning i en tid då vårt varumärke blir allt viktigare och begrepp som ambition och passion står i centrum.

- Vi borde inte vara så fixerade vid vårt cv, det är bara historik. I stället borde vi fokusera mer på att marknadsföra vår expertis kombinerat med mjuka faktorer som ambition, passion och livsstil. Med enbart utbildning och erfarenhet på pappret riskerar vi att försvinna i mängden, säger Per Frykman.

Han skriver: "Hur ditt varumärke uppfattas av andra hänger intimt samman med din arbetssituation. Får du utlopp för hela din kompetens eller känner du stagnation och frustration? Hur roligt känns jobbet? Allt påverkar ditt varumärke."

- Det enda du själv helt kan kontrollera är din ambition. Resultatet är ju i betraktarens öga. Ditt varumärke är också i betraktarens öga. Älska det du gör och ha ambitionen att vara bäst så kommer kunderna att bli förälskade i din produkt.

Helena Engelbrecht

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.