Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

FLT tar hem platsannonsförsäljningen

Publicerad: 18 December 2001, 12:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

FLT avslutar samarbetet med säljbolaget MediNet. I två år har MediaNet sålt platsannonser till landsortstidningspaketet. Genom att sköta försäljningen av platsannonser själv hoppas FLT öka omsättningen.


- FLT är ett säljbolag som representerar de lokala morgontidningar. Då tycker

vi att det känns ologiskt och fel att anlita ett annat säljbolag, säger

marknads- och försäljningschefen Daniel Collin.

FLT tillsätter säljaren Valle Rongione som ansvarig för

platsannonsförsäljningen. FLT har också en plan för att öka omsättningen från

platsannonser.

- Vi har en aktivitetsplan där vi har klart för oss hur vi ska bearbta

marknaden, hur ofta vi ska uppvakta företag och vilka argument vi ska använda.

Vi ska också barbeta målgruppen med mekaniskt via utskick, mail och säljbrev.

Platsannonser utgör idag mindre än 5 procent av FLTs omsättning. Vad målet för

omsättningsökningen är vill Daniel Collin inte kommentera idag.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.