Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

FLT och Riksmedia i rikstäckande annonssamarbete

Publicerad: 15 Februari 2000, 14:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

På fredag är det premiär för testperioden av det rikstäckande annonspaketet som tidigare kallades Good News. God Morgon är det nya namnet och i den slutgiltiga utformningen ingår även Riksmedia med elva tidningar.


- Fem av de största annonsörerna i livsmedelssektorn ska vara med i

testomgången. Vilka det är vill jag inte berätta, säger Kenny Hallberg,

försäljningsdirektör på FLT, som ingår i God Morgon.

Testomgången, som är fyra veckor lång, ska utvärderas med mätningar av

obs-värde och annonsörernas försäljning både före, under och efter

testperioden.

FLTs 78 tidningar, Citypaketet med Dagens Nyheter, Sydsvenska Dagbladet och

Göteborgsposten, Svenska Dagbladet, Stormarknadspress sex tidningar och

eventuellt Helsingborgs Dagblad ingår enligt uppgift i paketet. Riksmedia fick

slutligen komma med och deltar med Arbetarbladet, Dalademokraten, Länstidningen

i Östersund, Norrländska Socialdemokraten, Piteåtidningen, Västerbottens

Folkblad, Värmlands Folkblad, Smålandsbygdens tidning, Tranåsposten, Folkbladet

Jönköping och Finnveden.

- Det är kul att de har tagit sitt förnuft till fånga. Annonsörerna kräver att

de här tidningarna ska vara med. Jag hoppas i förlängningen på att vi får med

fler tidningar också, säger Anders Bygdén, försäljningschef på Riksmedia.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.