Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

FLT-kampanj ska stärka landsortspressen

Publicerad: 4 December 2001, 14:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Lokaltidningen har hamnat i skymundan och ska lyftas fram, säger Anders Sjösten, vd FLT Media, som i dagarna försöker locka nya annonsörer med ett jätteutskick.


En nyproducerad reklamtidning med argument för den lokala morgonpressen som

annonsmedium samt 200 lådor fyllda med de 61 FLT-tidningarna skickas ut till

annonsköpare.

- Vi vill åskådliggöra FLT som ett kraftfullt annonspaket. FLT har inte gjort

så mycket väsen av sig på senare tid och det här är början på något nytt, säger

Anders Sjösten.

Vad är det som är nytt med FLT?

- FLT har genomgått en rad förändringar de senaste året, bland annat i och med

nedläggning av den redaktionella delen och vd-bytet, och det här är början på

en ny tid. De senaste åren har nya och otraditionella medier fått mycket

uppmärksamhet men vi vill visa mediemarknaden och annonsköparna att den lokala

morgonpressen har kvar sin styrka.

Utöver de 200 tidningslådorna skickas 1400 exemplar av den specialproducerade

reklamtidningen till mediebyråer, reklambyråer samt de annonsörer FLT ser som

viktigast.

Utskicket är skapat av en grupp frilansande reklammakare bestående av Ingemar

Johannesson, copy, Gunnar Gustavsson, projektledare och Anders Strömberg, ad.

Det följs upp genom att FLTs säljstyrka kontaktar dem som fått utskicket.

Klas Granström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.