Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

FLT byter försäljningschef

Publicerad: 11 December 2001, 13:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Daniel Collin blir ny försäljnings- och marknadschef på FLT Media. Detta efter att företrädaren Anders Wennerkvist efter en överenskommelse med företaget lämnat sin post.


Det ligger ingen konflikt bakom beslutet att Anders Wennerkvist slutat, enligt

Anders Sjösten, vd för FLT Media.

- Vi är helt överens och skiljs som vänner. Wennerkvist har bestämt för att

lämna FLT för nya utmaningar, säger Anders Sjösten, vd för FLT Media.

Daniel Collin och Anders Sjösten har tidigare jobbat ihop på Svenska Dagbladet.

Nu hoppas Anders Sjösten att Daniel Coliln kan föra med sig bland annat bra

ledaregenskaper in i organisationen.

- Daniel är en bra coach och har de ledaregenskaper som behövs. Han har god

erfarenhet av att jobba med marknadsföring och av köp av externa undersökningar

och analysverktyg som är viktiga för en säljorganisation, säger Anders Sjösten.

Daniel Collin slutade som marknadschef på Svenska Dagbladet i april i år. I

augusti var han på väg att bli vice vd på reklambyrån Arbmans. Nu är han alltså

istället tillbaka i tidningsbranschen.

- Anders och jag har hela tiden haft kontakt och sagt att vi någon gång ska

jobba ihop igen. Nu i och med att Aanders är vd på FLT och den här möjligheten

dök upp kände jag: den möjligheten måste jag ta, säger Daniel Collin.

Vad är ditt uppdrag?

- Jag ska se till att det går bättre för FLT och den lokala morgontidningen.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.