Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Flest nomineringar till MRM i Guldnyckeln

Publicerad: 5 Februari 2008, 12:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

MRM Worldwide har åtta nomineringar till årets upplaga av dm-tävlingen Guldnyckeln. Därmed har McCann-byrån flest chanser att vinna.


DDB/Rapp Collins plockade hem sju nomineringar, Pool har fem nomineringar och Trackster och Lowe Brindfors har fyra vardera.

Guldnyckeln anordnas av branschorganisationen Swedma. Prisutdelningen sker 13 mars.

Här är alla nominerade bidrag:

DM kampanj till konsumentIntegrerad kampanj bestående av flera enheter i olika kanaler/medier, t ex adresserat utskick, e-post, sms/mms, Tm, responsradio och -Tv eller webblösning, och/eller i flera steg för att driva respons och resultat.

Visa dina känslor i mobilen för TeliaSonera av MRMRekryteringskampanj för Försvarsmakten av DDB/RappCollinsUpplev förvandlingen med Gröna Lunds Jul för Gröna Lund av PoolKampanj för Colorama 2007 för Colorama av GossOfficersrekrytering för Försvarsmakten av DDB/RappCollins

DM kampanj till företagIntegrerad kampanj bestående av flera enheter i olika kanaler/medier, t ex adresserat utskick, e-post, sms/mms, Tm, responsradio och -Tv eller webblösning och/eller flera steg för att driva respons och resultat.

Arkitektrullarna för Skanska av VoltNär tid är allt för DHL Express av Ogilvy OneTelenor One - Det definitiva slutet för kontorstelefonen för Telenor Sverige av TracksterUpplev förvandlingen med firmafest på Gröna Lund för Gröna Lund av PoolVälkommen på firmafest för SEB av MRM

DM för ideella organisationerIntegrerad kampanj eller enskilt bidrag där avsändaren är en ideell organisation, förening eller myndighet.

Bygga barns framtid för SoS Barnbyar av TracksterEn arbetsvecka med läkare utan gränser för Läkare Utan Gränser/Telenor AB av MobientoRädda mammorna för Röda korset av NerellMoreWundermanKramas för den ensamma för Röda Korset av NerellMoreWundermanÅter till avsändaren för Göteborgs Räddningsmission av Goss

DM till konsumentEnskilt bidrag eller del av kampanj i ett media, t ex adresserat utskick, e-post, sms/mms, Tm, responsradio och -Tv eller webblösning.

Officerspusslet för Försvarsmakten av DDB/Rapp CollinsOfficersbrevet för Försvarsmakten RekrytC av DDB/Rapp CollinsMätstickan för Telenor Sverige av TracksterHelt nya lastmöjligheter för Volkswagen Personbilar av MolekylFolkoperan för Folkoperan av Lowe Brindfors

DM till företagEnskilt bidrag eller del av kampanj i ett media, t ex adresserat utskick, e-post, sms/mms, Tm, responsradio och -Tv eller webblösning.

Tipspromenad på kontoret för Riksgälden av MRMHälsningar från Fjällbacka för Bokförlaget Forum av EsterVIP inbjudan för nya SAAB 9-3 för GM Norden av MRMMed häst till Moskva för Swedbank företag av 1.1.3 Nu kommer King 12 gånger om året för Egmont Tidskrifter av The Fan Club

RelationsprisetDe tävlingsbidrag som särskilt utnyttjat de långsiktiga relationsskapande möjligheterna med direktmarknadsföring. detta innebär en kontinuerlig bearbetning som löpt under minst 1 år, vilket ska dokument eras i anmälan (delar av bidraget kan därför vara publicerat före 2007).

SAAB Kunddialog 2007 för GM Norden av MRMPro Driver för Volvo Personbilar Sverige AB av SmickerEuropolitan/Vodafone/Telenor kunddialog för Telenor Sverige av TracksterNK Nyckeln för Nordiska Kompaniet av Lowe BrindforsLibero passerar 60 för SCA av Interaction Sweden AB

GuldstansenGuldstansen open 2007. i år öppnar vi upp guldstansen både för tryckta och skissade kuvert. det är de kreativa idéerna som bedöms och premieras. alla tävlingsbidrag går i år via två deltävlingar. av de bästa bidragen utser guldnyckeljuryn en vinnare av guldstansen 2007.

Upplev förvandlingen med firmafest på Gröna Lund för Gröna Lund, av PoolHelt nya lastmöjligheten för Volkswagen Personbilar, av MolekylIn case of emergency för EnterCard, av DDB RappCollins

Digital DMBästa kampanj genomförd på ett kreativt och effektivt sätt i en eller flera digitala kanaler/medier, t ex e-post, webblösning, sms/mms, digital viral marketing etc för att driva respons och resultat.

Hitta biljetten för Stockholm Globe Arenas av PoolHar du det som krävs/Officerspusslet för Försvarsmakten av DDB/Rapp CollinsPensionsskolan för Länsförsäkringar av NerellMoreWunderman

SkolprisetBästa förslag på integrerad kampanj bestående av flera enheter i olika kanaler/medier och/eller i flera steg för att driva respons och resultat baserat på guldnyckelns tävlingsuppdrag. går till det skolteam som presenterar bästa förslag utifrån strategi, genomförbarhet och kreativitet.

Sunny Travel resecoach koncept 2008, Academia MastersSunny Single, Academia MastersResekonsulenten, Berghs

AnalysprisetAnalyspriset går till det företag som på ett innovativt sätt nått en god insikt om målgruppen, vilket givit inspiration för det kreativa arbetet. Tävlingsbidragen ska innehålla en beskrivning av bakgrund/hypotes, metod, genomförande och utfall, och utvärderas utifrån strategiskt, kreativt och metodiskt perspektiv. Juryn har fullsekretess. allt är konfidentiellt utom det som slutkund/analysföretag godkänner som publikt.

Analys SAAB Myndighets DM för GM Norden av MRMAircall ODR 2007 för AirCall AB av BordingBOK (Binda Obundna Kunder), för och av TeliaSonera

ResultatprisetEn lönsam påminnelse från Riksgälden för Riksgälden av MRMRosen för Sergel av GeneratorEn lönsam påminnelse från Riksgälden för Riksgälden av MRM

Årets CopyPersonliga pris till den ad respektive copy som juryn anser har presterat en grafisk form som är nyskapande, respektive en text som höjer sig över mängden.

Jenny Åberg Hûttner, Pool för Upplev förvandlingen m firmafest på Gröna Lund, Gröna LundAnita Sjöman, OgilvyOne för 114 tunga argument för att resa lätt, American Express Gold CardMagnus Andersson, Jung von Matt Stockholm för Garanterad effektiv e-barnomsorg, Sirius IT

Årets ADPersonliga pris till den ad respektive copy som juryn anser har presterat en grafisk form som är nyskapande, respektive en text som höjer sig över mängden.

Lotte Kölare, Magnus Löwenhielm, Pia Maria Falk, Graziela Lages, Lina Elfstrand - Lowe Brindfors för NK Nyckeln, Nordiska KompanietFredrik Simonsson, Fredrik Lund, Klas Jonsson, Simon Mogren - DDB/Rapp Collins för Rekryteringskampanjen, FörsvarsmaktenAnnika Trangius, Lotta Mellgren - ESTER för Hälsningar från Fjällbacka, Bokförlaget Forum

KreativitetsprisetDet tävlingsbidrag juryn anser vara mest kreativt med störst idéhöjd och mest nyskapande inom direktmarknadsföring. det vinnande bidraget behöver alltså inte ha höga resultat eller strategipoäng.

Lowe Brindfors för Folkoperan, Folkoperan Ruth för Shoppingdeklarationen, AB StudentskrapanEster för Hälsningar från Fjällbacka, Bokförlaget Forum

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.