Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fjällräven tajtar kommunikationen - väljer Röjning

Publicerad: 29 Maj 2008, 13:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Fjällrävens kommunikation runt om i världen har varit för spretig. Därför kickar nye marknadschefen Jerry Engström ut tyska reklambyråerna KKK och Wolf/Wimmer samt svenska byrån Svensson och väljer Röjning som global huvudbyrå.


Jerry Engström, senast från Unilever, tog över Fjällrävens marknadsavdelning i januari. Då flaggade han för en omstrukturering av bolagets kommunikation.

För två månader sedan inledde han en reklambyråpitch, där Svensson och Röjning bjöds in. Valet föll alltså på Röjning, som därmed kammar hem sin största kund.

- Vår kommunikation har sett olika ut i varje land, den har varit spretig. Jag har nu satt mig ned med cheferna i våra huvudländer för att integrera kommunikationen. Detta blir extra viktig eftersom vi nu går in i Kina och Ryssland, säger Jerry Engström.

Röjning och Fjällräven ska nu ta fram en ny varumärkesplattfrom. En del blir att försöka inspirera konsumenter till att ge sig ut i naturen.

Fjällrävens mediebyrå är Adon. Den relationen ska dock inte ses över.

Arbetsgrupp på Röjning:Göran Broberg, strategJanerik Borg, projektledareGeorg Sievert, plannerNina Lundsten, produktionsledareFredrik Levander och Joakim Hinders, adsEric Lindesvärd, copywriter Marjo Jokela, original

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.