Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fjällräven smiter ur Media Brokers grepp

Publicerad: 2 September 1999, 05:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Anrika Fjällräven säger upp sitt avtal med mediebyrån Media Broker efter flera års samarbete. Fjällräven ska i stället sköta medievalen i egen regi.


- Vi känner att vi vill kontrollera kontakterna med medierna själva, säger Per

Nordin, marknads- och försäljningschef för svenska Fjällräven.

Bidrog till beslutet gjorde även den omorganisation av Fjällräven som pågår

sedan 1,5 år.

- Det passar bra att vi jobbar med medievalen själva ett tag och känner efter

hur vi vill ha det innan vi går vidare.

Fjällräven lägger uppskattningsvis två-tre miljoner kronor på medieköp inräknat

allt från butik, sponsring till event och populärpress.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.