Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fjällräven slår sig ihopmed Fallskärmsjägarna

Publicerad: 24 April 2008, 03:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

På lördag kör Fjällräven för första gången eventet Kul i naturen-dagen vid Fiskartorpet i Stockholm. Syftet är att inspirera barnfamiljer till ett aktivt friluftsliv. Partner till evenemanget är Fallskärmsjägarna.


- Vi vill inspirera folk till att ge sig ut i världens största lekplats, nämligen naturen. Fallskärmsjägarna får chans att visa att de inte bara är ett gäng krigare, utan också har stora kunskaper om naturen, säger Jerry Engström, marknadschef på Fjällräven.

Kul i naturen-dagen riktar sig främst till barnfamiljer som bland annat bjuds på korvgrillning, zorbing och får lära sig att slå upp ett tält och packa inför fjällvandringen.

- Vi vill skapa intresse hos barn och visa ungdomar att det finns annat att göra än att hänga på stan, samt aktivera de vuxna. Och i slutändan handlar det så klart om att sälja fler produkter.

Fjällräven hoppas på ett tusental besökare. Inför dagen annonserar Fjällräven i Metro, på nätet och har informationspersonal ute i parker. Dessutom samarbetar företaget med Ur och skur-dagis, vars personal blir informerad.

Eventet sköter Fjällräven själva, men annonseringen görs av reklambyrån Röjning.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.