Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 20 Januari 2009, 07:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23
Fjällräven vinner Signumpriset, som premierar det nordiska företag som bäst vårdat sitt varumärke.
Signumpriset, som delas ut av varumärkeskonsultbolaget Groth & Co, premierar långsiktig varumärkesvård snarare än enskilda lyckade kampanjer.
För 15:e året i rad tilldelas priset det nordiska företag som bäst vårdat sitt varumärken.
Fjällräven tilldelas priset för "för sitt konsekventa och förtroendegivande arbete med varumärke och logotyp".
Ur juryns motivering:
"Förtroende är en hörnsten i märkesbyggandet när man skall sälja utrustning till folk som oavsett väder och temperatur ämnar ge sig ut i naturen. Förtroende är också det som årets vinnare av Signumpriset - Fjällräven - både betonar och lyckats skapa i varumärket."
Prisutdelningen sker i dag vid lunch på Hotel Clarion Sign i Stockholm i samband med Varumärkesdagen.Tidigare vinnare av Signumpriset:
1995: Volvo1996: Ramlösa1997: AGA1998: Statoil1999: Bang & Olufsen2000: Carlsberg2001: ITT-Flygt2002: Atlas Copco2003: Absolut Vodka2004: Svenska Dagbladet2005: Tetra Pak2006: ICA2006: Löfbergs Lila2007: Marimekko
Erik Wisterberg