Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Finns inget ballare varumärke än Sverige"

Publicerad: 7 Oktober 2013, 04:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Som global chef för pr och sociala medier hos Visit Sweden hoppas Peter Holmberg kunna upprepa succén med "Curators of Sweden".


Ämnen i artikeln:

VolontaireVisit Sweden

I september axlade Peter Holmberg rollen som global chef för pr och sociala medier på Visit Sweden. Han kommer senast från pr-byrån Grayling.

– Det som var avgörande var att jag skulle få jobba med ett spännande varumärke. Och det finns inget ballare varumärke än Sverige.

På Visit Sweden blir Peter Holmbergs ansvar att samordna arbetet på 12 olika marknader. Det omfattar allt ifrån att utveckla samarbetet med media och bloggare till att ta fram nya kampanjer.

2011 lanserade Visit Sweden och Svenska Insititutet konceptet ”Curators of Sweden” som gjordes i samarbete med reklambyrån Volontaire. Kampanjen som bygger på att en person i veckan marknadsför Sverige via Twitter-kontot @Sweden har hyllats världen över och belönats med ett otal reklampriser.

– Curators var en bidragande orsak till att jag kom till Vist Sweden. Jag ser fram emot att jobba med det.

Kommer ni att kunna toppa kampanjen?

– Det är klart att vi ska jobba mot stora framgångar. Curators var en enorm succé. Nu vet vi var vi ska sätta vårt benchmark.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

VolontaireVisit Sweden

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.