Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Finanstidning jagar DI - tredubblar upplagan från augusti

Publicerad: 11 Juni 1999, 06:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Den 17:e augusti går startskottet för Finanstidningens jakt på Dagens Industri. Upplagan ökas från 20 000 till 60 000 och strategin är att slå DI på fingrarna i det kanske viktigaste segmentet för annonsörerna - medlemmar i ledningsgrupper i företag med över 50 anställda.


Enligt vad Dagens Media erfar har FT följt DIs upplageutveckling bakåt i tiden

och insett att det tar för lång tid att vänta på samma upplageutveckling.

Därför tar man nu ett rejält kliv för att komma ikapp DI i ett för annonsörerna

viktigt segment.

Upplagekampanjen ska pågå i minst ett år. Efter 4-5 veckor kommer man att sätta

igång med telemarketing för att konvertera gratisläsarna till prenumeranter.

Finanstidningen kommer att stärka upp redaktionen för att framför allt

tydligare bevaka "den nya ekonomin" och "IT-utvecklingen".

- Jag vill inte kommentera uppgifterna förrän i nästa vecka, säger Pontus

Edgren marknadschef på Finanstidningen.

Enligt källor till Dagens Media har Finanstidningen tittat på siffrorna i

Orvesto Näringsliv och konstaterat att Dagens Industri når 36.000 av de 114 000

personer som sitter i ledningsgrupper på företag med över 50 anställda. Idag

når Finanstidningen 6.000 av dessa. Med de köpta registren är det meningen att

man nu ska nå 46.000.

Kampanjen kommer att medföra Finanstidningen åtskilliga miljoner i ökade

kostnader. Något som man hoppas kompensera för genom ökad annonsförsäljning.

Henrik Meerburg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.