Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

- Filmjölk på utomhustavlor är ett lysande koncept

Publicerad: 31 Augusti 1999, 12:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Jonas Welander, produktchef på Läkerol, blir ny marknadschef på mejerikoncernen NNP som bland annat producerar Fjällfil och messmör. Han efterträder Tommy Degerman som blir produktchef inom NNP. Här svarar Jonas Welander på några snabba frågor innan han tillträder den 1 oktober.


Varför byter du jobb?

- Personlig utveckling. Jag vill få ett större grepp och jobba med

marknadsföring av flera produkter samtidigt.

Ska du flytta från Gävle till Östersund?

- Jag ska bo i Östersund under veckorna.

Vad är ditt uppdrag på NNP?

- I första hand är det att utveckla den inhemska och utländska marknaden, öka

försäljningen och ta marknadsandelar.

Finns det någon likhet mellan att sälja Läkerol och Fjällbrynt?

- Båda är snabbrörliga konsumentvaror som tillverkas av en likartad industri.

Skiljer sig sättet att jobba med medier?

- Det är inga större skillnader. Fast det är klart att budgeten är större.

Hur tycker du NNP sköter marknadsföringen idag?

- Det lilla jag har sett är väldigt spännande. Kampanjen Norrländsk snabbmat

som var en tallrik filmjölk med bär som gick på utomhustavlor, var lysande och

kan nog utvecklas mycket.

Kan vi förvänta oss några större förändringar?

- Först ska jag lära mig jobbet. Sedan får vi se vad jag ska ändra på.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.