Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Filmen som ska lyfta Junilistan

Publicerad: 20 maj 2009, 12:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36

Den 1 juni går Junilistans reklamfilmer upp i TV4. "Vår film skiljer sig ganska mycket från de andra partiernas", säger pressekreteraren Björn Jonasson.<b> Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Junilistan är det tredje partiet att offentliggöra sina reklamfilmer inför EU-valet.

Filmen tar upp exempel på saker som svenskarna, via avgifter till EU, betalat för i andra länder, inklusive skidbackar på Bornholm och om ett porslinsfår ska vara en leksak eller prydnadssak.

- Vi är det EU-kritiska alternativet och tar därför upp saker som EU gör som är orimliga. Ska EU verkligen bygga fina skidbackar? säger Björn Jonasson.

Filmen rullar ut den 1 juni till och med fredag. Den 6 juni, dagen före valet, sänder TV4 ingen politisk reklam.

Hur stor är er budget?

- Vår totala valbudget är 2,3 miljoner kronor. Det är ingen jättebudget, utan vi får satsa pengarna där vi tror att vi kan nå ut på bästa sätt, säger Björn Jonasson.

Filmen har gjorts i samarbete med SF Media och producent Karin Tegnér.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.