Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Filip Nilsson i juryn i Wasabrödstävling

Publicerad: 8 Februari 2008, 14:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

I måndags släppte Wasabröd en tävlingssajt för Wasa Sandwich. Första dygnet lämnades 3.000 bidrag in. Hittills har cirka 9.000 tävlingsbidrag lämnats. I juryn sitter bland andra Filip Nilsson från Forsman & Bodenfors.


Tävlingen går ut på att besökarna ska designa sin egen Wasa Sandwich. Vinnaren får sin Sandwich förverkligad och den ska lanseras i september. I går var antalet unika besökare uppe i 42.000.

- Syftet är att skapa engagemang och involvering i produkten. Men syftet är också att få bra idéer, det är en absurd tanke att tro att vi på Wasabröd sitter på de bästa idéerna, säger Jonas Tränk, marknadschef på Wasabröd.

Bland femtio framröstade bidrag utser en jury fem vinnare. Juryn består av Filip Nilsson, kreativ chef på Forsman & Bodenfors, årets kock Tommy Myllymäki, Maria Pietilä Holmner och Magnus Tränk.

- Vi hade inte förväntat oss så många bidrag, men när sajten växte fram kändes det verkligen som om den hade förutsättningar att locka in folk. Fortsätter det så här kan det kanske bli 30.000-40.000 bidrag.

Tävlingen marknadsförs bland annat via banners. Wasabröds reklambyrå är Forsman & Bodenfors, mediebyrå är Mediaedge CIA.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.