Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Femina har premiär på nätet

Publicerad: 25 April 2007, 07:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Femina tar sina första kliv ut på nätet med hjälp av Spray. Femina ska leverera mode- och skönhetsnyheter till Spray.


Allers förlag, där Femina ingår, köpte nyligen Spray. Detta är nu ett led i att matcha tidningarnas innehåll med Sprays trafik.

- Femina har ingen hemsida sedan tidigare. Vi har tagit det lite lugnt och det här är ett sätt att jobba mot en egen sajt. Eftersom Spray tillhör förlaget så tyckte vi att det var ett utmärkt ställe att börja på en portal med mycket trafik, säger Lisbeth Lundahl, chefredaktör på Femina.

Materialet från Femina kommer främst att vara exklusivt för webben men ska även innehålla bitar ur den aktuella månadens nummer av Femina. På Spray ska dessutom Feminas mode- och skönhetsskribenter, Sarah Thörnqvist och Jessica Blockström, blogga om trender och nyheter.

- Vi har redan nu en hög kännedom bland kvinnor, men vi tänker oss att nå en delvis ny publik via Spray.

Femina ska i nuläget inte anställa fler personer för att jobba med webben.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.