Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fem pr-byråer gör upp om regeringens hemsida

Publicerad: 25 April 2008, 10:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Regeringen ska göra om sin hemsida och dess basinformation. Kreab är av fem pr-byråer som slås om att göra framtida besök på regeringens webbsidan till en "användbar, relevant och tillgänglig" upplevelse.


Arbetet med att ändra regeringens hemsida befinner sig i ett startläge. Offertförfrågan frågan gäller en analys om hur regeringens hemsida kan utvecklas och för vilka målgrupper. Regeringskansliet preciseras uppdraget i att den nya hemsidan ska upplevas som "användbar, relevant och tillgänglig" av "definierade målgrupper."

Fem pr-byråer: Bacon, Bangalore, Gullers Grupp, Kreab och Trivector Information slåss om att utarbeta regeringens framtida webb- och basinformation.

- Offerterna kan röra sig mellan 150.000 och 450.000 kronor, säger Peter Wahlquist, på Informationen Rosenbad.

När det gäller nästa steg att bygga om själva hemsidan kommer regeringen med en ny offertförfrågan som ska gälla innehåll, kanalval och produktion. Målet är att samma information ska kunna användas i flera informationskanaler. Regeringen kommer att förnya hela basinformationen.

I basinformationen ingår:

webb* Så styrs Sverige på regeringen.se och sweden.gov.se.* basinformation på andra språk, lättläst svenska samt teckenspråk Tryck* Detta är Sveriges regering* Så arbetar regeringen.

Målgrupperna som regeringen vill nå bättre med en ny hemsida är skola, allmänheten, medier, anställda inom regeringskansliet samt utländska journalister.

Tonchi Percan

linnea.kihlstrom@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.