Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fem miljoner ska ge bol.com 10.000 nya kunder

Publicerad: 28 Maj 2001, 08:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:23

Skiv och bokhandeln Bol.com inleder ett 18-månaders annonsavtal med portalen Spray. Syftet är att få 10.000 nya kunder. Avtalet är värt 5 miljoner kronor för Spray.


Samarbetet innebär att Sprays-besökare får erbjudanden om att köpa billiga

böcker och cd. Bol.com ska bland annat sponsra veckans cd-kap i Spraydio och

anordna boktävlingar i Sprays olika nyhetsbrev och medlemsklubb.

Affären sker inom ramen för ett internationellt samarbete mellan Bertelsmann

(äger Bol.com) och Lycos (äger portalen Spray).

- Det är inte vi utan Bertelsmann som betalar, säger Jonas Sjögren, Sverigechef

på bol.com.

Bol.com jobbar sedan tidigare med medier som MSN.se och Aftonbladet.se.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.