Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fem mediebyråer tävlar om Hi3G-kontot

Publicerad: 11 Januari 2002, 10:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:18

Mobiloperatören Hi3G har inlett sin mediebyråupphandling. Diskussioner förs med fem byråer. Framförallt värdesätts goda relationer till personerna i arbetsgruppen.


- Det handlar väldigt mycket om personliga relationer. Vi söker inte så mycket en mediebyrå som personer som passar i det kommunikationsteam som vi håller på att bygga upp, säger Anne Liljeroth, ansvarig för Hi3Gs varumärke.

Hi3G ska lanseras i Sverige i slutet av 2002. I en reklambyråupphandling nyligen valde Hi3G att arbeta med Garbergs. Kriterierna för den mediebyrå Hi3G vill arbeta med liknar de som sattes upp för reklambyrån.

- Vi går in i ett planeringsskede och behöver en partner som kan stötta och vara en strategisk partner till oss i de här diskussionerna när det gäller media. Det är också bra om mediebyrån har erfarenhet av nylanseringar.

Samtal med de fem utvalda mediebyråerna har inletts. I slutet av januari ska mediebyråerna presentera sina förslag. Anne Liljeroth räknar med att upphandlingen ska vara klar i slutet av februari. Efter det är det dags att se sig om efter andra konsulter.

- Vi behöver kompetens både från webb- och pr-byrå så småningom i vårt kommunikationsteam. Det ska vi titta närmare på senare i vår.

Vilka de fem aktuella mediebyråerna är vill Anne Liljeroth inte tala om. Inte heller vill hon säga hur mycket pengar företaget ska lägga på medier i lanseringen.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.