Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fem mediebyråer slåssom Versaces lyxhanddukar

Publicerad: 8 Augusti 2008, 06:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Drytrend.com säljer lyxhanddukar från designers som Versace och Gripsholm. Nu letar företaget mediebyrå. Briefen har gått ut till fem byråer.


Drytrend.com grundades för två månader sedan.

- Vi har inte gjort någon marknadsföring hittills. Tanken är att vi ska börja i höst, säger marknadschef Jessica Eriksson.

Hon vill inte säga vilka byråer som bjudits in. Men vinnaren av pitchen kan se fram emot medieköp på runt 2 miljoner kronor om året. Den största delen kommer att gå till onlineannonsering.

Drytrend.coms primära målgrupp är inredningsintresserade kvinnor mellan 25 och 55 år, med hög inkomst.

- Men hittills har det faktiskt varit mest män som har beställt från sajten. Kanske är det deras fruar som sitter och beställer med männens kort, säger Jessica Eriksson.

Fötrutom Versace och Gripsholm säljer Drytrend.com handdukar från Himla, Pelle Vävare och Vipp. Enligt Jessica Eriksson ska fler varumärken lanseras inom kort.

Pitchen ska vara klar i slutet av månaden.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.