Gå direkt till textinnehållet

Fem får gå från Helleviks Reklamproduktion

För drygt ett halvår sedan sade Annonsdax och Metro upp sina produktionsavtal med Arne Helleviks Branschmedia/Reklamproduktion. Tappet har tvingat bolaget att säga upp fem personer.

- De uppdragen hade vi jobbat med i väldigt många år. Åtminstone fyra-fem personer har specialkompetens inom just de tidningarna. De nya uppdragen som vi kommer att jobba med kräver inte extakt samma folk, säger Christian Hellevik, vd på Reklamproduktion.

Vilka uppdrag handlar det om?

- Det kan jag inte säga än.

Reklamproduktion jobbar sedan en tid tillbaka med Martin Gellerstedts BP Media, som sitter i samma lokaler, i Skanstull i Stockholm.

Hur ser du på de kommande månaderna?

- I en lågkonjunktur behöver detaljisterna och företagen som annonserar bli av med sina produkter eftersom det går dåligt för dem. Därför annonserar de ungefär i ett år efter begynnandet av en lågkonjunktur. Annonsstoppet täder i kraft en vacker dag, men det kommer inte att ske i år.

Annonsdax säljer annonser åt Aftonbladet, SvD och Metro.

Martin Schori

Publicerad 2008-11-07 12.41Uppdaterad 2015-12-06 16.36

Dela artikeln: