Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Felix och Scandic till Åkestam

Publicerad: 21 Maj 2008, 06:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Åkestam Holst redan välfyllda kundlista utökas med Felix och Scandic. "Det är stora och viktiga kunder", säger Göran Åkestam, vd på Åkestam Holst.


- Felix är ett spännande varumärke, kanske det mest spridda i dagligvaruhandeln med många olika produkter. Där vill vi skapa bättre synergier mellan de olika produktkampanjerna så att Felix får en större enad kraft, säger Göran Åkestam.

Han tror att de första resultaten av samarbetet med Felix blir synliga någon gång under den tidiga hösten.

Scandic är ett nordiskt uppdrag och Åkestam Holst ersätter den finska byrån Hasan & Partners.

- Scandic utmanar föreställningarna hur man driver hotell men det har inte alltid synts i kommunikationen. Det är något vi vill förändra, säger Nico Hasselström, projektledare och partner på Åkestam Holst.

Som till exempel?

- Koncept som anpassas efter gästerna önskemål snarare än efter branschnormer. Dessutom har Scandic jobbat mycket med miljö och ekologisk hållbarhet och det är inget de har berättat. Det är en sak vi kan kommunicera men hur och i vilken grad återstår att se.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.