Felicia Lagerwalls lärdom från Perfect day

PODD. Programledarna Johanna Snickars och Karin Bäcklund möter influencer marketing- och poddproffset Felicia Lagerwall.

I veckans avsnitt av “Uppstickarna” träffar programledarna Johanna Snickars och Karin Bäcklund Felicia Lagerwall, tidigare vd och försäljningschef på Perfect day om nu har startat upp den egna influencer och contentbyrån Make sense media. 

Felicia Lagerwall berättar om hur hennes norrländska rötter påverkar hennes inställning och varför hon lever efter mottot “det handlar inte om hur du har det, utan hur du tar det”. 

Felicia Lagerwall har en examen i HR, men bytte snabbt spår och banade sin väg i karriären inom digital marknadsföring och försäljning. Som 25-åring sålde hon in sig själv så bra att hon blev chef på en stor pr-byrå, utan någon som helst erfarenhet. 

När Felicia Lagerwall blev ensamstående mamma fick hon mer driv och en ökad ansvarskänsla vilket gjorde att hon vågade kliva upp i karriären för att försörja sin dotter. 

I podden berättar hon även om varför Stina Honkamaa är hennes förebild och när hon blev intresserad av feminismen på allvar. 

Felicia Lagerwall delar dessutom med sig av de bästa tipsen till hur man skapar en framgångsrik podd och berätta om de senaste trenderna inom influencer marketing. Hon berättar även om sin största lärdom från Perfect Day.

Publicerad 2018-10-24 06.14Uppdaterad 2018-10-25 11.50

Ämnen i artikeln: