Gå direkt till textinnehållet

Digitalt presenteras av:

Feber lämnar Bonnier Magazines & Brands

Grundaren Roger Åberg köper tillbaka sajten: "Om vi var en liten del av Bonnier Magazines & Brands skulle vi bli en ännu mindre del av Bonnier News", skriver han.

Det var drygt 15 år sedan Febers vd och chefredaktör grundade bloggen Macfeber, som senare döptes om till Feber, och blev en del av Bonnier Magazines & Brands. 

I samband med att Bonniers Magasinsdel blir endel av koncernens nyhetsverksamhet Bonnier News, köper grundaren tillbaka Feber.

"Det är så klart läskigt att lämna en trygg famn men också väldigt roligt, spännande och peppande! Bonnier har alltid varit en bra ägare, vi har fått ta ansvar för vår egen verksamhet och i princip varit helt fria att göra vad vi velat. Men Febers grej har alltid varit att vara snabba, nyfikna och prova nya saker, något som går mycket bättre om man inte är en liten del av en stor organisation", skriver Roger Åberg som är Chefredaktör för sajterna Feber.se och Tjock.se.

Dagens Media har tidigare rapporterat om Veckorevyn, som också brutits loss från Bonnier Magazines & Brands. I det fallet fortsätter Bonnier att äga varumärket, men printeditionen läggs ner, och chefredaktören Irena Pozar tar över driften. 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2019-01-11 10.48

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: