Nyheter
Färre bidrag till 100-wattaren
Publicerad: 8 september 2008, 12:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
Färre bidrag lämnades in till reklamtävlingen 100-wattaren i år än förra året. Preliminära siffror visar att cirka 200 bidrag har lämnats in.
Förra året lämnades 215 kampanjer in till Sveriges Annonsörers och Dagens Industris tävling.
Vad beror minskningen på?
- Det vet jag inte, vi kommer så klart att analysera vad det beror på. Eftersom tävlingen mäter effekt så krävs det mycket av bidragslämnaren. Men med tanke på att det är högkonjunktur och har gjorts mycket reklam så hoppas jag att det inte beror på att det inte funnits tillräckligt många bra kampanjer som visar effekt, säger Elisabeth Thörnsten, projektledare för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer.
Liksom tidigare år är kategorin för konsumentreklam störst, men exakt hur många kampanjer som lämnats in finns ännu inga siffror på.