Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Färjsjö: ”En jättespännande utmaning”

Publicerad: 4 Oktober 2010, 13:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:37

Mikael Färjsjö kunde inte tacka nej till jobbet som marknadsdirektör, en ny tjänst med ansvar för kommunikation, crm och analys.


Ämnen i artikeln:

BoxerAftonbladet

- Det är en otroligt spännande utmaning med den hårda konkurrensen mellan printmedierna och den strukturella förändringen inom det digitala. Det är också intressant att få jobba med Sveriges mesta varumärke som har en fantastisk räckvidd och samtidigt verkligen berör människor. Vem vill inte det? säger Mikael Färjsjö till Dagensmedia.se.

Han lämnar jobbet som Boxers Sverige-chef och börjar som Aftonbladets marknadsdirektör den 1 november.

Hur ser du på Aftonbladets prestation inom det digitala området?

- Jag har ett förflutet med många år på Nokia och har följt Aftonbladets utveckling genom åren. De var en av de första med att få igång publicering på webben och sen i mobilen och nu inom Ipad-området. Det åligger marknadsledaren att vara först och bäst och det har de förvaltat.

Hur kommer man att se att Aftonbladet har fått en ny marknadsdirektör?

- Jag måste vänta med svaret. Först måste jag börja jobbet och lära känna organisationen och affären, säger Mikael Färjsjö.

Våren 2009 lämnade den tidigare marknadsdirektören Pontus Ogbjer sin post i samband med ett sparpaket. Aftonbladet lade då ner marknadsavdelningen och inordnade arbetet med reklam, event och pr under kommunikationsavdelningen och Nils Franchell.

Nu får Aftonbladet återigen en marknadsdirektör, men den här gången med ett större ansvar än tidigare. Kommunikationschefen Nils Franchell kommer att rapportera till Mikael Färjsjö som även leder arbetet inom crm och analys.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

BoxerAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev