Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Farfar ökar till 35 miljoner

Publicerad: 6 Februari 2008, 12:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Den digitala reklambyrån Farfar ökade byråintäkten från 29 till 35 miljoner kronor under år 2007.


Rörelseresultatet ökar något till 6 miljoner kronor.

- Vi levererar enligt budget. Vi har investerat i Farfar Academy och startat i New York. Därför ökar inte rörelseresultatet, säger Matias Palm Jensen, vd på Farfar.

Även lönekostnaderna har ökat något.

- Vi måste möta yttre hot från konkurrenter som vill rekrytera från oss.

Matias Palm Jensen tonar ner vikten av att leverera höga vinster för byrån som för några år sedan köptes av Aegis-bolaget Isobar.

- Vi köptes inte av Aegis för att få in kaffepengar. Vi skulle vara en världsspelare som de kan använda framförallt för att få in kunskap i nätverket.

Matias Palm Jensen ser tillbaka på ett år med många utmärkelser.

- Vi är väldens bästa byrå. Vi har levererat bättre än någonsin när det gäller att vinna tävlingar. Det händer att det klagas på byråer som blir uppköpta av nätverk, att de inte levererar och slutar att vara kreativa. Några sådan röster har vi inte hört om oss.

Farfar, med 30 anställda, ska framöver rapportera till Nigel Morris, Londonbaserad vd för Isobar.

Ett av byråns större projekt nu är att starta i New York.

- Vi har fyra killar där med arbetsvisum. Vi har ett inc och vi jobbar med tre kunder därifrån, varav en är Reebok, vi jobbar dock inte med Nokia därifrån.

Farfars största kunder är Nokia, Diesel och Reebok.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.