Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Farfar kan tappa Nokia

Publicerad: 5 Februari 2008, 15:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Nokia ska se över samarbetet med sina digitala byråer, och ska i stället jobba med ett fåtal internationella nätverk. Nokia jobbar bland annat med svenska Farfar.


Enligt Advertising Age har mobiljätten så mycket som 500 digitala partners runt om i världen. Förra året öppnade Farfar ett kontor i New York med draghjälp från just Nokia.

Matias Palm Jensen, vd på Farfar, skriver i ett mejl till Dagens Media:

­ Alla byråer riskerar alltid att förlora sina uppdrag, denna pitch påverkar dock inte oss. Det är en nätverkspitch, vi är en byrå.

Nokias avgående marknadschef i Sverige, Patrik Söder, vet inget om byråöversynen:

- Det har jag ingen aning om. Kontakten med de digitala byråerna sköts från Finland, säger han.

Nokia jobbar sedan tidigare bland annat med Interpublicbyrån R/GA och Tribal DDB, skriver Advertising Age.

I somras gjorde Nokia en översyn av sina reklambyråer och valde då att jobba med Wieden & Kennedy och JWT.

Dagens Media har sökt Matias Palm-Jensen, vd på Farfar och Anna Frick, byråchef. Dagens Media har även sökt ansvariga på Nokia i Finland.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.