Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fåret Franks nya herde

Publicerad: 6 Mars 2012, 15:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

Karl Skoog blir marknadschef för Tele2 Business.


I höstas stuvade Tele2 om rejält på marknadsavdelningen – och Tele2, Tele2 Business och Comviq blev egna varumärken med egna marknadschefer.

Caroline Johansson blev tf marknadschef för Tele2 Business – men nu har koncernen hittat en permanent lösning. Karl Skoog ska från och med denna vecka sköta marknadsföringen mot Tele2:s företagskunder.

– Att arbeta med företagsmarknaden känns oerhört spännande, jag kommer att visa att Tele2 är en telekomoperatör som levererar även på företagsmarknaden, säger Karl Skoog i ett pressmeddelande.

Han var tidigare kommersiell produktchef mobilt för privatmarknaden.

Tele2 Business lanserade nyligen sin nya varumärkesplattform "Makes Work Work", även den med mobiloperatörens reklamfigur Fåret Frank.

I samband med omorganisationen i höstas försvann marknadschefen Frippe Stenbergs titel – och han valde att lämna företaget. Det gjord eäven Comviqs marknadschef Monica Elgemark.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.