Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Familjenytt.se vill nå 80.000 unika besökare

Publicerad: 4 Februari 2008, 07:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Målet för Sydsvenskans familjesajt Familjenytt.se är att nå 80.000 unika besökare innan sommaren. Nyligen lanserades betaversionen och den här veckan går sajten upp skarpt.


Skärmdump från Familjenytt.se. Bonnierägda Sydsvenskan äger 60 procent av Familjenytt, 30 procent ägs av Timecut, som har utvecklat den tekniska plattformen, och resterande 10 procent ägs av Torgny Husén på H2 Inspiration som jobbat med projektet de senaste två åren. Vdn Jenny Lundell, som tidigare byggt upp Jobbet.se, har option på 4,6 procent.

- Första året kommer vi att fokusera på trafiken, när vi får upp den kommer det bli intressant för företag att annonsera. Visionen är att bli den stora familjeannonsportalen i Sverige, säger Jenny Lundell.

För att nå målet på 80.000 unika besökare ska Familjenytt samarbeta med andra dagstidningar och sajter. Några avtal är ännu inte påskrivna men Jenny Lundell säger att flera tidningar är intresserade, både inom och utanför Bonnier.

Till sommaren ska Familjenytt gå ut med sin första reklamkampanj med fokus på studentfirandet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.