Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fabege byter musikpris mot Fotbollförbundet

Publicerad: 13 Februari 2008, 12:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Fastighetsbolaget Fabege går in som ny sponsor till Svenska Fotbollförbundet och kan de kommande tre åren titulera sig som officiell partner. Det innebär också att det tidigare sponsorsamarbete med Polar Music Prize skrotas.


- Vi hade ett treårigt avtal med Polar Music Prize som vi valde att inte förlänga. Att istället starta ett samarbete med Fotbollförbundet var egentligen ganska självklart eftersom vi sedan tidigare är en av fem intressenter i den nya nationalarenan, Swedbank Arena, säger Mats Berg, informationschef på Fabege.

Han säger att tajming också var en fråga i valet av samrbetspartner.

- Avtalet med förbundet löper över tre år, till 2011, samtidigt som den nya nationalarenan står klar.

På så sätt får Fabege en skarvlös närvaro inom landslagsfotbollen. Avtalet med Svenska Fotbollförbundet ger Fabege exponering på landslagets hemmamatcher genom arenaskyltning och programblad, kundevenemang samt rätten att använda landslaget i sin marknadsföring.

- 90 procent av exponeringen sker i samband med herrlandslagets matcher, men det det blir också en del exponeringen i samband med damfotbollen, säger Mats Berg.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.